when the going get tough, the tough get going

Wednesday, April 20, 2011

See & Heard Part II

Rabu, April 20, 2011

Aku mempunyai minat untuk menulis tetapi tidak mempunyai kemahiran, kata orang minat saja tidak mencukupi... tapi hari ini aku ingin menyampaikan rasa hati..
Tadi di tempat kerja, ada rakan seperjuangan kata, Tahun depan lah aku mengandung lagi!!!! Aku terpaku, wah!!! senangnya... sedih bila mendengarnya.. aku tak terucap n aku tak tahu kenape aku sedih (susah nak diungkapkan). Kalau di pandang secara sinis, mcm takbur bunyinya.... Tapi rezeki masing2 kan. :(
Kita boleh merencanakan jalan kehidupan kita tapi ketentuan dari ilahi... Subhanallah!!

Perkongsian hidup ini memberi aku lebih masa untuk berfikir dan membentuk aku menjadi lebih manusia dengan perasaan. Alhamdulillah.., sememangnya berbeza antara kehidupan bujang dan kehidupan selepas bujang. banyak yg aku pelajari dalam masa terdekat ini.. mata kau memandang dan telinga aku mendengar. Setiap hari dan termaasuklah hari ini aku merasakan apa yang aku pandang dan apa yang aku dengar memberi maksud yang berbeza. Kadang2 bila kita dah menjadi senior dlm kontek pekerjaan,, kita menjadi lupa dimana kita bermula.... apabila kita bercerita, kita lupa siapakah pendengar kita!, apabila kita mengadu, kita lupa apa masalah kita, apabila kita ucap, kita lupa apa kesannya... sungguh mencabar hidup ini.. inilah warna2 kehidupan... lain padang, lain belalang....

Aku menanti, terus menanti dan terus menanti...... esok pasti datang!!!

No comments: